Responzivní design a 5 důvodů, proč by neměl chybět ani vašemu e-shopu

Domů Blog 2020 03 Responzivní design a 5 důvodů, proč by neměl chybět ani vašemu e-shopu

Responzivní design a 5 důvodů, proč by neměl chybět ani vašemu e-shopu

Plánujete založení vlastního e-shopu a řešíte, jakou formu a funkce by měl mít, aby zaujal co nejvíce zákazníků? Pak si na svůj seznam určitě zapište responzivní design. Jedná se o efektivní opatření, díky kterému se vám zvedne spokojenost zákazníků i míra konverze. Jaké jsou další výhody tohoto řešení a proč je responzivní design v dnešní době tak důležitý?

V současném virtuálním prostoru existuje více než 1,5 miliardy webových stránek. Internet se tak jeví jako jedno velké bitevní pole, kde se jednotlivé weby snaží dostat v žebříčku vyhledávání co nejvýše a oslovit tak co nejvíce potenciálních zákazníků. Pro dosažení tohoto cíle dělají majitelé webu různá opatření – někteří se zaměřují na kvalitní grafiku, jiní zase na principy SEO. Přestože obě z těchto strategií jsou nadmíru důležité, na jeden klíčový aspekt se často zapomíná. Řeč je o responzivním webovém designu – ten podle průzkumů nemá více než polovina webových stránek.

 Co je responzivní design webových stránek

„Responzivní web design (anglicky Responsive web design) je pojem, se kterým v roce 2010 přišel americký programátor Ethan Marcotte. Jedná se o způsob stylování HTML dokumentu, který ručí za to, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.)“

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Responzivní_web_design

Proč je důležité ho mít?

Když se řekne responzivní design, většině z nás se tento termín spojí zejména s uživateli mobilních zařízení – a to naprosto oprávněně. Podle oficiálních Google prohlášení téměř 60 procent vyhledávacích dotazů po celém světě pochází právě z chytrých telefonů. A tento podíl bude v následujících letech ještě růst.

Proč je responzivní design tak důležitý? V první řadě zabraňuje tomu, aby byl zobrazovaný obsah větší, než je šířka obrazovky – tím předchází zbytečné změně velikosti, posouvání nebo nutnosti přibližování.

Jaké to má důsledky? Pokud se uživatel připojí na e-shop, který není správně nastaven, má mnohem větší tendenci tuto stránku opustit. Šance na zisk a udržení dobré reputace podniku tak výrazně klesají.

Co vám responzivní design webových stránek může přinést? 

Nyní se již bez zbytečného otálení podíváme na 5 výhod, které díky responzivnímu designu můžete získat. 

Nižší náklady na údržbu

Údržba webových stránek může být pro mobilní i nemobilní publikum finančně náročná.  Chcete-li se vydat cestou úspor, responzivní design je tím správným krokem. Využitím tohoto řešení totiž ušetříte peníze za zřizování speciální mobilní verze s duplicitním obsahem, která je druhořadou alternativou responzivního designu.

Spokojenější zákazníci

Dobrá uživatelská zkušenost je pro majitele webových stránek naprosto klíčová – cílem každého podniku je to, aby se zákazníkům e-shop líbil a aby se na něj pravidelně vraceli. Pokud však uživatel smartphonu klikne na váš web a jeho načtení trvá věčně nebo vaše obrázky nemají správné rozlišení, může to působit velmi neprofesionálním dojmem. Tímto nedopatřením pak roste riziko, že uživatel stránku okamžitě opustí.

Vyšší konverze

Spokojenější zákazníci více nakupují. Pokud se tedy dostanou na váš e-shop a vidí, že všechno je správně nastaveno, tak na vaší stránce nejen stráví více času, ale také u něj máte větší šanci, že si z internetového obchodu něco koupí. Míra konverze tak přirozeně stoupá zhruba o 5-20 % v závislosti na tom, jaké zboží na svém e-shopu prodáváte. 

Kvalitnější optimalizace

Správně zvolené SEO má pro e-shopy nepochybně známku nejvyšší důležitosti. Čím lepší SEO, tím výše se vaše stránky ve vyhledávání zobrazí. S tímto úkolem vám kromě kvalitní analýzy klíčových slov může pomoci i responzivní design webu. Jak?

Díky implementaci tohoto řešení získá váš web nejen jednotnou URL adresu, ale také přízeň vyhledávacích algoritmů (weby s responzivním designem upřednostňuje i sám Google). Výsledný web tak bude mít podle statistik mnohem lepší pozici, a s tím i potenciál vyšší návštěvnosti.

Jak zjistit, zdali máte responzivní design?

Po tom všem, co jste si zde zatím přečetli, vás asi napadá otázka: Jak můžu zjistit, zda můj web má také responzivní design? Odpověď je nasnadě. Prohlížeč Google vyvinul bezplatný test, díky kterému zjistíte výsledek za několik sekund. Stačí zadat adresu a kliknout na ikonu „otestovat URL“.

Malé shrnutí na závěr

Proč responzivní design v dnešní době vyplatí?

  • Je krokem ke zvýšení výkonnosti vašeho webu
  • Efektivně pomáhá s kvalitnější optimalizací e-shopu
  • Zvyšuje spokojenost zákazníků
  • Zajišťuje vyšší míru konverze
  • Napomáhá k rychlejšímu načtení stránek

Konkurence na trhu je vysoká. Pro udržení rychlého tempa se firmy nebojí sáhnout po opatřeních, které jim zaručí i tu nejmenší konkurenční výhodu. Jedno z těchto opatření je také zřízení responzivního designu, který by dnes neměl chybět žádnému webu ani e-shopu.

V naší nabídce proto vždy najdete dvě plně funkční responzivní šablony, u kterých není třeba řešit dodatečné zobrazení na mobilních zařízeních. Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na našem živém chatu vpravo dole či e-mailu obchod@sunlight.cz

SUNLIGHT SYSTEMS s.r.o. Varenská 2723/51, Moravská Ostrava,702 00 Ostrava

© NetDirect | IČO: 24271098 | Všechna práva vyhrazena.

 

Tato webová stránka používá cookies

Na těchto stránkách fungují cookies, které naše společnosti využívají. Jednotlivé typy cookies a jejich dobu zpracování naleznete popsané níže v tabulce. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu. Pokud byste nás potřebovali ohledně výkonu vašich práv v souvislosti se zpracováním cookies kontaktovat, obraťte se prosím na společnost, jejíž stránky procházíte, nebo na našeho Pověřence pro ochranu osobních údajů. Pokud si myslíte, že s osobními údaji nenakládáme, jak bychom měli, máte možnost podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Budeme však rádi, pokud se nejdříve obrátíte přímo na nás a budeme tak moct Váš požadavek obratem vyřešit.