Poslední letošní setkání eshopistů proběhlo tentokrát v předvánoční atmosféře a ve znamení emocí. Hlavním tématem konference totiž byl právě emoční marketing (možná lépe vystižený frází „nakupování očima“) se kterými mají oba hosté eshopisty mnoho zkušeností. Byli jimi tentokrát hned dva zástupci e-commerce scény, a to Štěpánka Vílová z Fashion Days a Václav Štrupl z Bonami.cz. Oba projekty asi není potřeba příliš představovat, takže jen ve zkratce: FashionDays – za pět let působení na sedmi světových trzích, 6 miliónů zákazníků a meziroční růst zisku až 400%. Bonami – nováček mezi eshopy, ale za 2 roky již dokázal zvýšit obrat na 100 milionů ročně a nalákat na 500 tisíc registrovaných členů.
Jak Štěpánka Vílová, tak i Václav Štrupl se shodli, že jejich projekty mají s klasickými eshopy poměrně málo společného (ještě nedávno se jednalo o exkluzivní nákupní kluby, do kterých se dalo dostat pouze s pozvánkou), ale o to zajímavější mohou být jejich postřehy a metodiky získávání konverzí i pro ostatní „klasické“ eshopy. Především je to právě poměrně těsný vztah se zákazníkem, který je aktivně udržován a rozvíjen mnoha nástroji. Můžeme jmenovat pár příkladů za všechny – kvalitní a dobře cílený emailing, aktivní využívání sociálních sítí a hlavně spokojený zákazník na konci celého procesu. „Ambasadorem značky Bonami je vlastně každý spokojený zákazník, který nás rád doporučí dalším známým“ potvrzuje Vašek Štrupl.
Oba hosté se také shodli na důležitosti volby důvěryhodných partnerů („Kvalitní dopravce je pro zákaznický zážitek klíčový, špatný naopak dokáže bussiness silně poškodit.“) a zejména potřebě budování vlastní značky. Štěpánka Vílová si například nemohla vynáchválit firemní produktový blog, jehož články dokáží generovat úžasnou konverzi.
A jak na ty v úvodu zmiňované emoce? Recept je prý jednoduchý: lákavý sortiment, který si potenciální zákazník prostě bude chtít koupit, navíc podpořený kvalitními fotkami a lehkým prvkem pocitu exkluzivity. „Zákazník také musí mít vždy pocit důvěry v nás“ dodává za Bonami Václav Štrupl. Oba projekty proto mimo jiné spojuje možnost jednoduchého vrácení produktu v případě, že zákazník nakonec zjistí, že mu nevyhovuje nebo se například netrefil velikostí. I tento přístup může být velkou inspirací pro mnoho eshopů na českém trhu.
A co vy? Chcete se také inspirovat? Další setkání eshopistů se uskuteční 18. února 2015 a hostem tentokrát bude Josef Matějka, majitel jednoho z největších českých eshopu s elektronikou CZC.cz.
Registraci naleznete na www.eshopista.cz - pokud při registraci zadáte slevový kód sunlight-06-djs, získáte 20% slevu na vstupném.