Obecně platí pravidlo, že čím má web více zpětných odkazů, tím lépe. Pokud web A odkazuje na web B, dává mu vlastně hlas, který zvyšuje jeho důležitost. Odkazy směřující na web mají různou váhu, větší váhu mají odkazy z podobně zaměřených stránek, menší váhu mají odkazy ze stránek, které odkazují na stovky dalších webů. Zpětné odkazy lze získat registrací do internetových katalogů, výměnou s podobnými, ale nekonkurenčními weby, přispíváním do různých diskusí či internetových fór s uvedením zpětného odkazu, nákupem přes různé výměnné systémy.
Budování zpětných odkazů je velmi důležitou součástí SEO optimalizace. Zvyšováním počtu zpětných odkazů vedoucích na Vaše stránky či e-shop zlepšíte pozici stránek při vyhledávání a zvýšíte návštěvnost webu.
Vyhledávače (např. Seznam.cz nebo Google.cz) při vyhledávání zobrazují na první strany výsledků webové stránky a e-shopy, které vnímají jako kvalitnější. Jedním z měřítek této kvality je právě počet zpětných odkazů, které na Vaše stránky ukazuje.
Vybudováním sítě kvalitních zpětných odkazů na Váš web budou vyhledávače Vaše stránky či e-shop zobrazovat na předních pozicích, současně z těchto nových odkazů budou na Vaše stránky přicházet noví návštěvníci.
Možnosti budování zpětných odkazů:
- registrace do českých / zahraničních katalogů firem
- registrace do českých / zahraničních katalogů eshopů
- registrace do českých / zahraničních vyhledávačů zboží
- pořádání soutěží, umístění odkazu na soutěžní servery
- pořádání akce, umístění akce a odkazu na servery hromadného (kolektivního) nakupování
- umístění SEO optimalizovaných inzerátů s odkazy na inzertní servery
- umístění SEO optimalizovaných inzerátů s odkazy do různých diskuzních fór
- výměna odkazů s jinými weby
- nákup zpětných odkazů