Internetový marketing je marketing se zaměřením na prostředí a možnosti internetu. Samotné webové stránky či internetový obchod bez propagace Vám zisky nezaručí, důležité je být na internetu vidět, přilákat a oslovit zákazníky.
Proč je internetový marketing důležitý?
Internetový marketing je soubor činností na internetu, které přinesou Vašemu e-shopu či www stránkám větší množství zákazníků, kteří u Vás nakoupí zboží nebo objednají službu, a Vám tak pomohou utržit více peněz. Kromě zvýšení prodeje může být v závislosti na druhu webu cílem internetového marketingu také zvýšení návštěvnosti, zlepšení firemní image, zlepšení zapamatovatelnosti webové adresy či firemní značky.
Internetový marketing by se z pohledu internetové reklamy dal rozdělit na několik hlavních prvků, kterými jsou marketing ve vyhledávačích (PPC, placené zápisy v katalozích), SEO optimalizace a bannerová reklama. Pro internetový marketing lze dále využít služeb jako jsou email marketing, provizní systémy, public relations a další.
Aby byl internetový marketing efektivní, musí jeho cíle a poslání odpovídat firemní strategii Vaší firmy. Dále je vhodné, aby se jednotlivé formy internetové reklamy vzájemně podporovaly a doplňovaly. Výsledkem pak může být efekt, který by se dal součtem vyjádřit jako 1+2=5, tedy že se společným působením výsledný efekt ještě zesiluje.
Marketing ve vyhledávačích SEM versus SEO
- SEM je zkratka z anglického Search engine marketing, což znamená marketing ve vyhledávačích
- SEO je zkratka z anglického Search Engine Optimization, což znamená optimalizace pro vyhledávače
Základní rozdíl mezi SEM a SEO je ten, že pro SEM není potřeba provádět žádné úpravy obsahu či zdrojového kódu webových stránek, celkový objem propagace a dosažené výsledky jsou závislé především na finančních možnostech zákazníka, tzn. jedná se především o investice do toho být vidět. Pro SEO optimalizaci je nutné upravovat zdrojový kód a obsah webu, zákazník investuje např. do úprav webu. Výsledkem SEO optimalizace je umísťování na předních pozicích při vyhledávání na klíčová slova. Za optimalizaci webu zákazník platí, za následné zobrazování na předních pozicích pro daná klíčová slov již neplatí, dlouhodobé zobrazování na předních pozicích je výsledek SEO.
SEO optimalizace je nástroj internetového marketingu zaměřující se na zvýšení návštěvnosti webu cílenými zákazníky. Při SEO optimalizaci dochází ke zlepšování hodnocení Vašich webových stránek či e-shopu z pohledu vyhledávačů a katalogů. Po provedení SEO optimalizace budou katalogy a vyhledávače posuzovat Vaše webové stránky jako kvalitní a budou je tedy zobrazovat na vyhledávání klíčových slov na lepších pozicích.
- analýza klíčových slov
- budování zpětných odkazů
- copywriting