Co to jsou varianty zboží?
Představme si klienta, který prostřednictvím svého e-shopu nabízí běžeckou obuv v různých velikostech a odlišném barevném provedení. Kdybychom všechny kombinace velikosti a barev umístili v e-shopu jako samostatné produkty, logicky by se zobrazila ta samá obuv (se stejným popisem, stejnými parametry, pravděpodobně se stejnou cenou a obrázkem) pokaždé jako samostatná položka - v případě dvou barevných provedení a šesti velikostí hned dvanáctkrát. V důsledku tohoto se pak může stát, že na jedné stránce e-shopu zobrazíme pouze dva, v lepším případě tři druhy zboží a zbytek stránky bude zaplněn kombinacemi jejich charakteristik.
Systém Sun-shop nabízí poměrně jednoduché a elegantní řešení ve formě funkce Varianty zboží. V závislosti na ceně prodávaného sortimentu rozlišujeme dvě možnosti:
1. Varianty zboží se stejnou cenou, stejnými vlastnostmi
- varianty zboží, jejichž cena se nemění se změnou parametru (např. cena je stejná u všech velikostí). V tomto případě lze nadefinovat variantu zboží prostřednictvím funkce „Parametry“, kde můžeme u daného produktu nadefinovat více druhů provedení.
Zobrazení v administraci: |
Zobrazení v e-shopu: |
2. Varianty zboží s různou cenou, různými vlastnostmi
- varianty zboží, jejichž cena se mění se změnou parametru (např. cena bílého a modrého provedení se liší). V tomto případě lze nadefinovat variantu zboží prostřednictvím funkce „Varianty“, kde můžeme u variant jednoho produktu nadefinovat více různých vlastností, jako je např. různá cena, dostupnost, obrázek, parametry či další.
Zobrazení v administraci: |
Zobrazení v e-shopu: |
- tabulka variant |
|
- editace varianty |