V rámci administrace nabízí systém Sun-Shop další, velmi užitečný nástroj, kterým jsou statistiky.
Mezi základní statistické údaje patří informace o objednávkách, které jsou přehledně evidovány v souhrnné tabulce, na základě níž je generován interaktivní statistický graf, obsahující údaje o realizovaných tržbách a nákladech (viz. obr.). Interaktivita grafu spočívá v možnosti zobrazit výši tržeb a nákladů najetím myši na některou jeho část.
Uživatel může sledovat nejen statistiku všech vygenerovaných objednávek za celé období, ale i statistiky jednotlivých stavů, které získá jednoduchým filtrováním. V rámci administrace lze navíc definovat období, za které má být daná statistika zobrazena.
Kromě statistik Tržeb a nákladů lze sledovat: Počet objednávek, Návštěvy, Návštěvy ze Seznamu, Návštěvy z Googlu, Přímo zadané URL, Ostatní návštěvy, Unikátní návštěvníci, Bounce rate, Zobrazení stránek, Zobrazení produktů, Zobrazení kategorií, Průměrný čas na stránkách.
Ukázky některých grafů:
Návštěvy | Průměrný čas na stránkách | Návštěvy z Googlu |
Ostatní statistiky
Kromě statistiky objednávek má uživatel k dipozici také další statistické údaje, které se nacházejí v sekci "Ostatní statistiky"
V rámci ostatních statistik se nacházejí následující záložky:
1. Produkty
Statistika umožňuje sledovat produkt, který se v daném období vyznačuje nejvyšší návštěvností, popřípadě produkt, který byl nejčastěji předmětem objednávky.
2. Kategorie
Statistika umožňuje sledovat kategorie produktů, které se v daném období vyznačují nejvyšší návštěvností.
3. Vyhledávání
Statistika umožňuje sledovat, jaké výrazy zákazník vyhledává a v rámci referenčního vzorku tak indikovat základní požadavky "obyčejného zákazníka" v rámci našeho e-shopu.
4. Ze Seznamu
Statistika umožňuje sledovat klíčová slova, která zadal zákazník v rámci vyhledávání na portálu seznam.cz a na základě kterých následně daný návštěvník navštívil náš e-shop.
5. Z Googlu
Statistika umožňuje sledovat klíčová slova, která zadal zákazník v rámci vyhledávání na portálu google.com a na základě kterých následně daný zákazník navštívil náš e-shop.