Internet marketing: analýza návštěvnosti e-shopu či webu

Domů Blog 2009 05 Internet marketing: analýza návštěvnosti e-shopu či webu

Internet marketing: analýza návštěvnosti e-shopu či webu

Chystáte si otevřít internetový obchod a nevíte, s jakou návštěvností můžete počítat? Kolik zákazníků přijde na Váš web přes vyhledávání na fultextu? Jakou návštěvnost má Vaše konkurence? To všechno jsou otázky na které Vám může odpovědět naše služba Odhad návštěvnosti e-shopu. Tato služba Vám také umožní analyzovat Váš seznam klíčových slov z hlediska hledanosti výrazů.

Jak odhad návštěvnosti probíhá

Odhad návštěvnosti e-shopu probíhá v několika krocích:

  • 1) stanovení klíčových slov
  • 2) analýza hledanosti klíčových slov na Seznam.cz
  • 3) analýza hledanosti klíčových slov na Zbozi.cz
  • 4) analýza hledanosti klíčových slov dle Skliku
  • 5) analýza hledanosti klíčových slov dle Google AdWords
  • 6) analýza návštěvnosti z oborových statistik
  • 7) analýza návštěvnosti konkurence

 

1) Stanovení klíčových slov

Klíčová slova - pojem označující výrazy, které bude zadávat Váš potenciální zákazník do pole pro vyhledávání ve fultextových vyhledávačích (Seznam.cz, Google.cz) ve snaze najít e-shop či web s Vaším sortimentem. Z pohledu majitele e-shopu jsou to slova, která označují prodávaný sortiment, slova, na která chcete, aby Vás zákazník nalezl při hledání ve fultextu.

2) Analýza hledanosti klíčových slov na Seznam.cz

Vyhledávač Seznam.cz nedávno poskytl všem, co se o návštěvnost webových prezentací zajímají, velmi užitečný nástroj pro zjištění hledanosti výrazů ve fultextovém vyhledávači Seznam.cz. Pomocí tohoto nástroje lze zjistit zajímavé statistiky o hledanosti klíčových slov, jako jsou např. minimální, maximální a průměrná hledanost klíčového slova a to v časovém horizontu: za den a za týden. Dále lze u hledanosti klíčových slov rozlišovat přesnou a rozšířenou shodu.

Přesná shoda hledanosti udává počet hledání naprosto stejného výrazu. Rozšířená shoda udává počet hledání výrazů obsahujících také zkoumané klíčové slovo. Na statistiky hledanosti se dostanete kliknutím na odkaz v patičce Seznamu: Statistika dotazu.

Příklad hledanosti výrazu káva:

3) Analýza hledanosti klíčových slov na Zbozi.cz

Analýza hledanosti klíčových slov na Zbozi.cz je obdobou analýzy hledanosti na Seznam.cz.

Příklad hledanosti výrazu káva:

4) Analýza hledanosti klíčových slov dle Skliku

Pro analýzu hledanosti klíčových slov lze použít nástroj pro návrh klíčových slov od Skliku. Do pole pro hledání stačí zadat klíčové slovo, nástroj Vám nalezne podobná či další klíčová slova včetně údaje o hledanosti. Co je to Sklik

5) Analýza hledanosti klíčových slov dle Google AdWords

Pro analýzu hledanosti klíčových slov dle Google AdWords lze použít nástroj pro návrh klíčových slov. Další možností je využít nástroje Search-based Keyword Tool, který projde Váš současný web a najde na něm klíčová slova, která pak zobrazí v tabulce včetně jejich hledanosti. U konkrétních klíčových slov pak lze zobrazit i trendy hledanosti v průběhu roku. Co je to Google AdWords

Příklad hledanosti dle nástroje pro návrh klíčových slov:

Příklad hledanosti dle nástroje Search-based Keyword Tool:

Příklad trendů hledanosti:

6) Analýza návštěvnosti z oborových statistik

Pro analýzu návštěvnosti oborových statistik lze využít některou z českých služeb pro sledování návštěvnosti např. službu Toplist.cz. Tato služba umožňuje sledovat návštěvnost u konkurenčních nebo oborových webů a to několika způsoby. Prvním způsobem je vyhledávání pomocí klíčového slova, dále je možné procházet jednotlivé kategorie a vidět návštěvnost webů zde zařazených.

Příklad návštěvnosti webů

7) Analýza návštěvnosti konkurence

Některé služby pro měření návštěvnosti umožňují zobrazení statistiky návštěvnosti při hledání podle identifikačního čísla přiděleného při registraci webu do této služby např. Toplist.cz.

Služba funguje na principu vložení zdrojového kódu s identifikačním číslem do kódu webových stránek či e-shopu. Pokud si pak u konkrétního konkurenčního webu zobrazíme zdrojový kód a z něho vyčteme ono identifikační číslo pro službu, není už problém pomocí tohoto identifikačního čísla na stránkách této služby základní statistiku zobrazit.

Příklad zjištění identifikačního čísla

SUNLIGHT SYSTEMS s.r.o. Varenská 2723/51, Moravská Ostrava,702 00 Ostrava

© NetDirect | IČO: 24271098 | Všechna práva vyhrazena.

 

Tato webová stránka používá cookies

Na těchto stránkách fungují cookies, které naše společnosti využívají. Jednotlivé typy cookies a jejich dobu zpracování naleznete popsané níže v tabulce. Zvolte prosím Vámi preferovanou variantu. Pokud byste nás potřebovali ohledně výkonu vašich práv v souvislosti se zpracováním cookies kontaktovat, obraťte se prosím na společnost, jejíž stránky procházíte, nebo na našeho Pověřence pro ochranu osobních údajů. Pokud si myslíte, že s osobními údaji nenakládáme, jak bychom měli, máte možnost podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Budeme však rádi, pokud se nejdříve obrátíte přímo na nás a budeme tak moct Váš požadavek obratem vyřešit.